Filmer med Imovie

Ett exempel på hur en klass på Björkängsskolan har arbetat med språk, text, bild och iMovie.

annavendin

Japp, nu sitter jag här på jobbet igen efter att ha varit mammaledig i hela 9 veckor:) Känns som igår! Nu lägger jag ut filmerna som barnen gjorde, helt själva, med Imovie. De har i grupp bestämt handling, ritat och skrivit manus. Det som de kom fram till var svårast var att prata till varje bild. När de lyssna på vad de hade spelat in så upptäckte de att det var viktigt att prata tydligt och att inte prata för fort. Dessa saker är ju viktiga i flera sammanhang, när man pratar i en samling, till varandra osv.

Jag kommer att använda mig av detta arbetssätt när jag kommer tillbaka efter ”ledigheten”. Det är ett enkelt arbetssätt som barnen tycker är roligt, de blev nyfikna så fort de såg att vi skulle använda Ipaden. Jag tror inte de hade varit lika engagerade om de bara skulle ha varit att rita…

View original post 37 fler ord

Om helbj

Musiklärare och IKT-pedagog i Ro4, Tierps kommun
Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

